Sunday, July 10, 2011

Nekad

Setelah satu tahun aku bekerja kat sini, aku rasa aku mcm tak boleh nak teruskan lagi kalau nak bekerja kat sini. Maybe sebab aku ni tak boleh bekerja bawah orang. Orang yang aku maksudkan adalah orang yang selalu tunjuk pandai dan suka menindas bangsa seagaman dengan dia. Aku juga tak boleh bekerja dalam environment yaang hipokrit. Maksud aku kat depan kita lain, kat belakang lain.

Aku selama ini tak pernah nak amek tau hal orang lain. Pastu nak p report2 lak. Yang paling tak boleh blah adalah yang pakai lebai ngan tudung tu yang perangai teruk. Yang cina lagi lar, depan kita bukan main baik, tapi kat belakang, hanya ALLAH sahaja tau.

Walaupun gaji kat sini ok dalam 2 ribu tapi aku yakin rezeki ada kat mana2 sahaja. Aku pun malas nak cerita keburukan orang lain kat sini. Biaq aku ja simpan sorang2. Sekarang aku mula faham kenapa ada orang lagi suka buat kerja yang depa suka daripada buat kerja yang disebabkan duit. Aku kalau orang kata aku tak reti buat kerja tak pa. Ni sampai yang menyentuh perihal peribadi apakehal.

Tak pa la nak buat mcm mana. Nama ja yayasan. Buat kebajikan. Dari luaq orang nampak indah tapi kat dalam hanya ALLAH sahaja tau. So aku kat sini sampai hujung bulan Julai ni sahaja.

p/s: aku sekarang ni tgh mencari kerja, so mana2 yang tau da kerja kosong tu habaq2 la mai..hehe

2 comments:

  1. huu..sabo jela..rezeki ade kt mane2 kannn....moh kije kt kl la..hehe

    ReplyDelete
  2. huh!!kl i dont want ler..hehee memilih kot aku nie..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails