Tuesday, April 27, 2010

Tutorial Cara Mudah Menggunakan Twitter (Part One)

Ini adalah tutorial pertama dalam blog ini...
Aku buat tutorial ini adalah disebabkan aku tgk ramai pengguna twittter tidak tahu akan kewujudan cara mudah untuk bertwitter..
Dulu aku pun mcm tu juga, rasa susah nak bertwitter sebab terpaksa buka web page twitter dan terpaksa refresh page untuk mengetahui sama tweet baru masuk..

sebelum menggunakan twitter, anda perlulah mempunyai akaun twitter..sila layari www.twitter.com utk register...

selepas itu anda bole memilih sama ada hendak menggunakan pelantar seperti echofon atau twitterdeck utk main twitter dengan rakan-rakan anda...

Echofon

Echofon ini adalah lebih mudah kerana ianya diinstall kepada browser iaitu kepada mozilla..ianya amat mudah adalah disebabkan ianya akan memberikan update setiap kali kita masuk browser tersebut..kita juga boleh reply tweet dan retweet menggunakan echofon.

Fungsi echofon juga adalah agak terhad tetapi ianya cukup mudah utk digunakan..Hanya satu saja kelemahan echofon ini. Ianya hanya boleh digunakan dengan mozilla firefox..
Anda hanya perlu pergi ke www.echofon.com dan klik icon ecfohon for mozilla dan selepas install anda hanya perlu tutup dan buka balik browser. Melalui echofon juga anda boleh manage beberapa account twitter. Sangat mudah bukan. Ini adalah contoh kepada Echofon.


sila klik utk pembesaran

sila klik utk tumbesaran

p/s: Selepas ini tweetdeck pula..O-0v

2 comments:

Related Posts with Thumbnails