Wednesday, January 7, 2009

Pro Mahasiswa vs Pro Aspirasi

huh!!berat sungguh tajuk di atas. mana taknya, politik kampus pun sudah macam pilihanraya umum. ada yg menyokong kerajaan dan pembangkang. sepanjang aku ada dekat UTM ni, aku tgk budak2 kat sini macam kurang berminat dengan politik kampus. mungkin disebabkan politik kampus ini adalah sesuatu yang kurang penting. yela!!bukannya boleh mengubah apa2 pun. kalau ada pun cuma perkara yang terpinggir sahaja.
Esok 8 Jan 2009, adalah hari penamaan calon, hari jumaat sudah bermulalah kempen. tadi aku ada bersembang dengan seorang calon dari kelas aku.(nama terpaksa dirahsiakan,hehe) dia suruh buka laman web promasiswautm.blogspot.com , apabila aku buka terkejut BESAR la aku. ada plak muka bekas budak kelas aku time aku tingkatan lima dulu. Vimalesen, la!!rupanya dia pun bertanding. jadi Pro Mahasiswa pulak 2.
kalau bercakap tentang proM ni,semua orang sudah maklum bahawa proM ini adalah pembangkang di setiap U. tapi pembangkang2 pun mesti proM ni tidak akan membangkang apa2 yang bagus untuk mahasiswa sekalian.
aku pun ada dengar khabar angin bahawa orang Aspirasi sudah mula main kotor. kebenarannya hanya ALLAH sahaja yang tahu. akhir sekali semoga pilihan raya kali ini dapat memilih calon MPP yang ok, bukan harap muka saja cun atau handsome, tapi xreti buat kerja. aku!!aku tak tgk masa kempen kerana, aku akan pergi ke genting hujung minggu ni..hehehe

1 comment:

  1. pilihlah calon calon yg xtnggal solat..

    iman menetukan kejujuran seseorang

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails