Thursday, January 7, 2010

New Semester

Akhirnya aku dah masok sem terakhir, yeeeeeeeeeeeeeeee.......amat best sekali..mmg rasa xsabaq nak habeh...
but in the same time agak sedih lar...of cos la bukan dgn kengkawan sekelas...heheh O-Ov

banyak gila kenangan kat sini..tiga tahun rasa mcm kejap sgt...
banyak benda yg aku dah blajaq kat sini...
banyak kawan yang aku dpt kat sini..
banyak juga pujian dan cacian (kat blakang ler).....
banyak pengalaman....

tapi sem terakhir ni mmg mencabaq gila...cabaran pertama bemula dgn usaha utk bertukar penyelia..FUCK U DR HAMDAN...aku bayar dok sini taw..kira aku yg bayar gaji hang taw...

tapi aku positif ler..hehehe
malas nak panjangkan perkara nie...
t jadi cam MEON plak..xsanggup aku..(jgn marah ye MEON)...
yg ni mmg xsettle lagi...tadi baru pas jumpa PN HAMIDAH..dia xmaw jadi penyelia baru aku..
xpa2..aku cari lagi...

cabaran kedua STRATEGI...banyak gila kot usaha yg aku letak kat situ eventhough ada org anggap xberbaloi...tapi aku suka..kalo suka suma keja jadi...skang yg tinggal AGM..pas 15 Jan nie..baru aku bole pk pasal benda2 len...kat STRAETGI ni aku bnayak blajaq dan kenal org...
banyak gila org yg perangai pelik2 aku jumpa..yg hipokrit, yg emo, yg mmg perangai bajet cun, kawan makan kawan..perosak alam sekitar..kira suma ada lar...
bagi aku ianya bagus mcm mana aku nak handle benda2 ni kalo aku dah keja t...
TAPI orang yang paling banyak aku jumpa kat STRATEGI ni adalah kawan yang boleh dianggap sebagai kawan...ERWAN, NIKMAN, FUAD etc...banyak sgt kot...

cabaran ketiga adalah kehadiran ke kelas...pada aku kalo setakat p kelas xpenting..heran betol kan kat MALAYSIA ni..detail2 yg xpenting cam ni ler yang dia nak tekan kan...
biaqla kami sebagai pelajar ni tentukan sendiri..kata dah masuk menara gading...
nanti bila aku dah jadi MENTERI PENGAJIAN TINGGI...aku akan hapuskan AUKU...
kretiviti pelajar amat dibataskan dgn AUKU 2..
semuanya kena ikut skema yang telah distandardkan.....
exam orientation adalah kurang bagus..yg penting adalah aplikasinya...
BETUL X KAWAN2...
aku rasa ini adalah cabaran paling susah sekali...aku mmg dari dulu lagi mmg xsuka p kelas...termasuk p sekolah..even aku dok asrama pun aku masih bole ponteng sekolah..
jadi jgn heran la kalo aku jenis yg suka ponteng kelas...

cabaran keempat adalah kawan2...hmmmm........malas dah nak pk beb...
aku dah bole mensampingkan faktor ini....hahahahahaha~
igt aku xleh hidup tanpa kawan2..bole aja...
jadi aku mmg xheran ler...
ada la seorang dua mangkuk hayun yang mmg xsedaq diri...but just Tn Hj said, just keep quiet, lets the moron still be the moron..nak hamek hang...
TAPI masih banyak lagi kengkawan yang nak amek berat..tq AZAM, AFIQ n etc...
kawan2 yg lain pula tima kasih....banyak sgt kot kalo aku nak masuk kan kat dalam nie...
k la masukkan sikit..
HAZIZI, HARIZ, ZUL, NIKMAN, PIAN, MEON, MEK, IZ, FUAD, EWAN, EPUL alamk..dah xlarat ler bak igt suma..oh xdilupakan SAZNI..heheeh O-Ov (jgn jeles)

target aku skang:

nak grad dgn hepi...
nak dapatkan keja...
nak stabilkan hidup...
nak balas jasa mak ayah...
nak kawen lagi dua tahun (calon dah da beb) >.<
(kalo dah xsuka blog ni jgn dok masuk tgk pas2 nak wat bahan kat kelas, org xbertamadun saja wat cam 2 just like animal)

ok................CHIOW...........

P/S: aku mmg malas nak masukkan gambaq...hehehe

4 comments:

  1. Oit! Mizi! How are you? It's been a while kan kita tak jumpak.

    About your entry, memang la kan? bila dah lama belajaq, kita mesti jumpa macam2 orang yang ada macam2 perangai. Tapi tu semua experience untuk masa depan kita. Kan kan?

    ReplyDelete
  2. ko kawen nati jgn lupe jemput aku..x jemput siapppp ko!!!!....
    nway, hope ko n sazni terus2 bhagia n bjaya...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. bodo kaw...
    nape bgtaw kat sini???
    rase cam nak ehem3 je ko n...
    let bygone be bygone
    my heart doesnt belong to him
    biarkan aku single wat sementara ni





    ehem3=blasah ko

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails